פייסבוק

על פי אתר החברה:

פייסבוק היא רשת חברתית מובילה בעולם, המאפשרת למשתמשים ליצור פרופילים אישיים, לשתף תמונות, סרטונים ותכנים נוספים, ליצור קשר עם חברים ומשפחה, ולהצטרף לקבוצות וקהילות בתחומי עניין מגוונים. האתר נוסד בשנת 2004 על ידי מארק צוקרברג וכיום הוא חלק מחברת האם מטא (Meta).

מדריך שימוש :

הרשמה וכניסה

  1. הרשמה לפייסבוק:
    • גשו לאתר פייסבוק.
    • מלאו את הפרטים הנדרשים בטופס ההרשמה: שם פרטי, שם משפחה, מספר טלפון או כתובת דוא"ל, סיסמה, תאריך לידה ומגדר.
    • לחצו על כפתור "הרשמה".
  2. כניסה לפייסבוק:
    • לאחר ההרשמה, תוכלו להתחבר לחשבונכם על ידי הזנת כתובת הדוא"ל או מספר הטלפון והסיסמה בשדות המתאימים בדף הבית של פייסבוק.
    • לחצו על כפתור "התחבר".

יצירת פרופיל

  1. השלמת פרטים אישיים:
    • לחצו על שמכם בחלק העליון של העמוד כדי לגשת לפרופיל שלכם.
    • לחצו על "עדכן פרטים" והוסיפו תמונת פרופיל ותמונת שער.
    • מלאו את המידע האישי כמו מקום עבודה, השכלה, מיקום נוכחי ועוד.
  2. הוספת חברים:
    • חפשו אנשים שאתם מכירים באמצעות שורת החיפוש בחלק העליון של הדף.
    • שלחו בקשות חברות על ידי לחיצה על כפתור "הוסף חבר".

פרסום ושיתוף

  1. פרסום סטטוס:
    • גשו לדף הבית או לפרופיל שלכם.
    • לחצו על "מה עובר עליך?" וכתבו את הסטטוס שלכם.
    • הוסיפו תמונות, סרטונים או תיוגים לפי הצורך.
    • לחצו על "פרסם".
  2. שיתוף תמונות וסרטונים:
    • לחצו על "תמונה/סרטון" בדף הבית או בפרופיל.
    • העלו את הקבצים מהמחשב או מהטלפון הנייד.
    • הוסיפו תיאור ולחצו על "פרסם".

אינטראקציה עם חברים

  1. לייק, תגובה ושיתוף:
    • לחצו על כפתור הלייק (👍) כדי להביע הערכה לפוסטים של חברים.
    • השאירו תגובות מתחת לפוסטים כדי ליצור אינטראקציה.
    • לחצו על כפתור השיתוף כדי לשתף את הפוסטים עם חברים נוספים.
  2. שליחת הודעות:
    • השתמשו ב-Facebook Messenger כדי לשלוח הודעות פרטיות לחברים.
    • לחצו על סמל ה-Messenger בחלק העליון של הדף, בחרו חבר וכתבו את ההודעה שלכם.

הצטרפות לקבוצות ודפים

  1. הצטרפות לקבוצות:
    • חפשו קבוצות בתחומי העניין שלכם באמצעות שורת החיפוש.
    • לחצו על כפתור "הצטרף לקבוצה" כדי להצטרף.
  2. מעקב אחרי דפים:
    • חפשו דפים של מותגים, חברות, דמויות ציבוריות או תחומי עניין.
    • לחצו על כפתור "אהבתי" או "מעקב" כדי לקבל עדכונים מהדפים הללו.

הגדרות פרטיות

  1. ניהול פרטיות:
    • לחצו על סמל החץ הקטן בחלק העליון של הדף ובחרו ב"הגדרות ופרטיות".
    • עברו ללשונית "פרטיות" ונהלו את ההגדרות לפי ההעדפות שלכם.
  2. חסימת משתמשים:
    • אם ברצונכם לחסום משתמשים מסוימים, גשו להגדרות, בחרו ב"נעילה" והוסיפו את שמות המשתמשים לרשימת החסומים.

תכונות מרכזיות

פרופיל אישי

  • תמונת פרופיל ותמונת שער: כל משתמש יכול להעלות תמונה אישית ותמונת שער המציגים את זהותו.
  • מידע אישי: אפשר להוסיף מידע כמו מקום עבודה, מוסד לימודים, מיקום נוכחי ותחומי עניין.
  • פוסטים וסטטוסים: ניתן לפרסם מחשבות, תמונות, סרטונים וקישורים בפרופיל האישי.

ציר הזמן (Timeline)

  • פוסטים ומדיה: הצגת פוסטים, תמונות וסרטונים שפרסמתם או ששיתפו אתכם.
  • אירועים: אפשר ליצור ולהשתתף באירועים שונים כמו מסיבות, כנסים ומפגשים חברתיים.
  • זכרונות: פייסבוק מציגה זכרונות של פוסטים ואירועים מהעבר כדי להיזכר ברגעים משמעותיים.

חדשות ועדכונים (News Feed)

  • פיד חדשות: הצגת עדכונים, פוסטים, תמונות וסרטונים מחברים, דפים וקבוצות שאתם עוקבים אחריהם.
  • פרסום ממוקד: פייסבוק משתמשת באלגוריתמים כדי להציג תכנים רלוונטיים ומעניינים למשתמש.

קבוצות (Groups)

  • הצטרפות לקבוצות: אפשר להצטרף לקבוצות שונות בתחומי עניין מגוונים.
  • יצירת קבוצות: ניתן ליצור קבוצות פרטיות או ציבוריות ולנהל אותן.
  • אינטראקציה בקבוצות: חברי הקבוצה יכולים לשתף פוסטים, להגיב ולהשתתף בדיונים.

דפים (Pages)

  • מעקב אחרי דפים: ניתן לעקוב אחרי דפים של מותגים, עסקים, דמויות ציבוריות ותחומי עניין.
  • ניהול דפים: עסקים ודמויות ציבוריות יכולים ליצור דפים לשיתוף עדכונים עם עוקבים.
  • פרסום דפים: דפים יכולים לפרסם תכנים, לקיים אירועים ולתקשר עם עוקבים.

Messenger

  • שליחת הודעות: אפשר לשלוח הודעות פרטיות לחברים וליצור קבוצות שיחה.
  • שיחות וידאו וקול: ניתן לקיים שיחות וידאו וקול עם חברים ואנשי קשר.
  • שיתוף קבצים: אפשר לשתף תמונות, סרטונים וקבצים אחרים בהודעות פרטיות.

אירועים (Events)

  • יצירת אירועים: אפשר ליצור אירועים פרטיים או ציבוריים ולהזמין חברים.
  • מעקב אחרי אירועים: ניתן לראות אירועים שהוזמנתם אליהם ולהשתתף בהם.
  • הזכרת אירועים: פייסבוק שולחת התראות והזכרות לגבי אירועים קרובים.

שוק (Marketplace)

  • קנייה ומכירה: משתמשים יכולים לקנות ולמכור מוצרים חדשים ומשומשים.
  • קטגוריות מוצרים: השוק מחולק לקטגוריות שונות כמו כלי רכב, אלקטרוניקה, ריהוט ועוד.
  • תקשורת עם מוכרים: אפשר לתקשר עם מוכרים וקונים דרך Messenger.

וידאו חי (Facebook Live)

  • שידור חי: משתמשים יכולים לשדר וידאו חי לחברים ולעוקבים.
  • תגובות בזמן אמת: צופים יכולים להגיב ולשאול שאלות במהלך השידור.
  • שמירת שידורים: שידורים חיים נשמרים בפרופיל או בדף לאחר סיומם לצפייה מאוחרת.

אבטחה ופרטיות

  • הגדרות פרטיות: אפשר להגדיר מי יכול לראות את התכנים שלכם ולנהל הגדרות פרטיות מפורטות.
  • אימות דו-שלבי: ניתן להפעיל אימות דו-שלבי כדי להגן על חשבון הפייסבוק.
  • דיווח על תוכן פוגעני: משתמשים יכולים לדווח על תוכן פוגעני או לא הולם.
מה היתרונות על פני המתחרים?

אחת הפלטפורמות שנגעו להרבה מאוד אוכלסיות ובי בפרט בתור מתבגר היא Facebook, הסיבה לכך נובעת מהדברים הבאים:

  • קהל משתמשים רחב ומגוון: פייסבוק מציעה את הפלטפורמה הגדולה ביותר בעולם עם מיליארדי משתמשים פעילים חודשיים, מה שמקל על מציאת חברים וקהילות רלוונטיות.
  • אינטגרציה עם שירותים נוספים: פייסבוק מציעה אינטגרציה עם שירותים נוספים כמו Messenger, אינסטגרם ו-ווטסאפ, המאפשרת תקשורת נוחה ורחבה.
  • פרסום ממוקד: פייסבוק מציעה מערכת פרסום מתקדמת שמאפשרת למפרסמים להגיע לקהלים ממוקדים באמצעות כלים מתקדמים לניתוח נתונים.
  • מגוון רחב של תכנים וכלים: פייסבוק מציעה מגוון רחב של כלים ותכנים כמו קבוצות, דפים, אירועים, שוק וידאו חי, המעשירים את חוויית המשתמש.
  • אפשרויות התאמה אישית: המשתמשים יכולים להתאים את חוויית השימוש שלהם על ידי הגדרת הפרטיות, התאמת החדשות והצטרפות לקבוצות ודפים רלוונטיים.
חוות דעתנו

מניסיון אישי פייסבוק היא כלי רב עוצמה לתקשורת ושיתוף מידע, אך כמו כל כלי, יש להשתמש בו בצורה אחראית ומודעת. השילוב בין יתרונותיה המרובים לבין המודעות לחסרונותיה הופך את פייסבוק לפלטפורמה עוצמתית ורלוונטית בעידן הדיגיטלי.

דילוג לתוכן